Better Hockey

Leveranser & Returer

SHIPPING COSTS

We offer free shipping on all orders over 200$. To get a shipping quote, you simply need to add the items in your cart and fill out the information requested.

DELIVERY

All orders ship from our warehouses in Ohio, US or Ontario, CA.
All in-stock orders process the same or next business day. Orders are normally delivered within 2-6 business days.
If an item is not in stock, you will find information on our website about when the product is expected to be back in stock. Most packages have Better Hockey logo and product info on them. Unfortunately we can’t do gift wrapping, or send the products in unmarked boxes. If you don’t want the recipients of the Christmas gift to see what you have ordered, please ship to a different address.

Shipping time

Your order will process the same or next business day (processing time does not count as shipping days). The transit time for your order is usually 2-6 business days depending on where you live. Please note the transit time might be longer than normal during Black Friday and holiday season.

TRACKING

Once an order has been processed, we will email you a tracking number so you can track your shipment online.

LATE DELIVERY

You have the right to cancel your purchase in the event of delayed delivery. We recommend that you cancel your order via e-mail or letter, so that both you and we have documentation that you have cancelled your purchase.

TRANSPORT DAMAGES

If damage occurs in transit, please report the matter to our customer services desk. This must be done via e-mail to info@betterhockey.com . Notification must be given within a reasonable period of time after you have become aware of, or might reasonably be expected to have become aware of, the damage. It is therefore important that you remove the packaging and inspect products carefully. 
In order to ensure that all damage claims are dealt with as efficiently as possible, it's important that you keep the product packaging so that it can be inspected. Depending on the extent of the damage sustained, rectification may take the form of delivery of new goods, remedying defects or a price reduction.

RETURN POLICY

Better Hockey want to make sure you are completely satisfied with your purchase. If for any reason you want to return or exchange an order within 30 days of purchase, a full refund will be issued for any unused products in their original packaging. All returns will be shipped back to Better Hockey's warehouse at customers expense.

Please send an email to info@betterhockey.com requesting an RMA number before sending your items back.
Returns must be well packaged and boxed and sent to us.

Include details of your name, order number and reason for return.

FRI FRAKT

Vi har fri frakt på order över 2000 kronor.

LEVERANSTID

Din order levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar om varan finns i lager. Om du beställt flera varor och någon av dem inte finns i lager så skickas hela din order när samtliga varor finns i lager. Under Black Friday och inför jul kan leveranstiden vara något längre.

LEVERANSER TILL NORGE

Vi levererar sändningar till Norge med UPS och du får dina varor hemkörda till din bostad inom 1-5 arbetsdagar.
Vi har fri frakt för order över 2000 kronor.
Ni betalar Norsk moms på ordern och Better Hockey sköter införtullningen. Observera att det är inkluderat 200 kr i hanteringsavgift i fraktavgiften.

VARUBREV

Mindre paket skickas som varubrev med PostNord och delas ut i din brevlåda. Du får ett SMS om att en sändning är på väg till dig. Om paketet inte går ned i din brevlåd så skickas paketet till närmaste ombud, som består av ca 2.000 oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige. Ombuden har oftast öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger. Du får ett SMS med ett sändningsnummer när paketet finns på ditt utlämningsställe. Ta med detta sändningsnummer och din legitimation när du hämtar ditt paket.

HÄMTAS HOS OMBUD

Skickas med DHL eller PostNord till närmaste ombud där du själv hämtar ut din beställning. Du får ett SMS med sändningsnummer när paketet finns på utlämningsstället. Ta med detta sändningsnummer och din legitimation. Ombuden består av drygt 2.000 oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige och de har oftast öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger. 

HEMLEVERANS

Din beställning skickas hem till dig med UPS, DHL eller PostNord.

SPÅRA PAKET

När vi skickat din order så får du ett mail med en länk så du kan följa ditt paket.

ÅNGRAT KÖP

Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar köpet och skickar tillbaka en produkt, så betalar vi inom 10 dagar tillbaka hela beloppet inklusive eventuell fraktkostnad för leverans till dig. Du står själv för kostnaden för returfrakt till oss.
Produkter inköpta efter den 15 november har ångerrätt fram till den 31 december så du kan byta julklappar som inte blev rätt.
Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men du får inte använda den.
För att returnera en order ska du meddela vår kundtjänst att ordern är returnerad. Du når oss på telefon +46 8 449 25 72 eller via e-post info@betterhockey.se

Returer skickas väl emballerade i ytterkartong till:
Better Hockey Sweden
Kemistvägen 2A
18379 Täby
Sweden
+46 8 449 25 72

Bifoga uppgifter om ditt namn, ordernummer och orsak till retur. OBS! Returer måste skickas med företagspaket eftersom vårt lager inte har möjlighet att hämta paket hos ombud.