KÖPVILLKOR

Som kund hos Better Hockey Sweden godkänner du följande Köpvillkor:

MOMS

I alla produkter som vi säljer inom EU ingår moms med 25 %.

FÖRSÄLJNING TILL MINDERÅRIGA

Vi ingår inte avtal om försäljning med personer under 18 år utan målsmans godkännande.

ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit din beställning så skickar vi omgående en orderbekräftelse via e-post med information om beställningen. Vi uppmanar dig att kontrollera din orderbekräftelse så allt stämmer. Är något oklart så uppmanar vi dig att omgående kontakta oss. Denna orderbekräftelse gäller som kvitto.

BETALNING

Hos oss är det enkelt, flexibelt och tryggt att handla. I vår kassa skiljer vi på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala.

Fakturabetalning utan extra avgift är förvalt betalningsalternativ där så är möjligt, men du kan välja att i nästa steg ändra till kortbetalning eller direktbetalning via din Internetbank
.

Fullständiga villkor och information om Klarna Checkout hittar du här

FAKTURABETALNING

När dina varor lämnar vårt lager skickas en faktura via e-post, som du har 14 dagar på dig att betala. När du betalar med faktura så måste leverans av din order ske till din folkbokföringsadress.

KORTBETALNING

Du kan betala med Visa, MasterCard och American Express och vårt 3D Secure System gör att du alltid kan känna dig trygg när du handlar av Better Hockey. Våra betaltjänster är certifierade enligt kort-industrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), vilket ger högsta möjliga säkerhet vid kortbetalningar.

När du betalar med kort har du möjlighet att få din leverans till alternativ leveransadress.

DIREKTBETALNING VIA INTERNETBANK

Du slussas automatiskt vidare till din Internetbank, där du verifierar dig med mobilt BankID eller bankdosa. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med ditt godkännande av transaktionen.

LEVERANSER

Vi skickar alla beställningar med DHL, PostNord och UPS.

Din order levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar om varan finns i lager. Om du beställt flera varor, och någon av dem inte finns i lager, så skickas hela din order när samtliga varor finns i lager.

Under Black Friday och inför jul kan leveranstiden vara något längre, så vi uppmanar dig att lägga din beställning i god tid.

VARUBREV

Mindre paket skickas som varubrev med PostNord och delas ut i din brevlåda. Du får då ett SMS om att en sändning är på väg till dig. Om paketet inte går ned i din brevlåda så skickas paketet till närmaste ombud, som består av 2.000 oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige. Ombuden har oftast öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger. Du får ett SMS med sändningsnummer när paketet finns på ditt utlämningsställe. Ta med detta sändningsnummer och din legitimation när du hämtar ditt paket.

HÄMTAS HOS OMBUD

Skickas med DHL eller PostNord till närmaste ombud, där du själv hämtar ut din beställning. Du får ett SMS med sändningsnummer när paketet finns på utlämningsstället. Ta med detta sändningsnummer och din legitimation. Ombuden består av 2.000 oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige och de har oftast öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger. Om din beställning innehåller ett enskilt paket som väger över 20 kilo, så skickas det paketet hem till dig med PostNord eller UPS.

HEMLEVERANS

Din beställning skickas hem till dig med PostNord eller UPS.

LEVERANS TILL NORGE

Vi levererar sändningar till Norge med UPS och du får dina varor hemkörda till din bostad inom 1-3 arbetsdagar.

Mindre paket med ett varuvärde under 300 SEK skickas som varubrev med PostNord och du betalar ingen tull och moms på de varorna.

MOMS VID LEVERANS TILL NORGE

När du väljer Norge som land i kassan så visas alla priser utan EU-moms på 25%. UPS skickar en faktura till dig på norsk moms plus 165 NOK i utläggsersättning.

LEVERANSFÖRSENING

Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening. Vi uppmanar dig att häva köpet via e-post eller brev, så att både du och vi får dokumentation på att du har hävt ditt köp.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Anmälan ska ske via e-post till info@betterhockey.se eller via telefon till +46 8 449 25 72. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att du märkt, eller borde ha märkt, felet. Det är därför viktigt att du tar av emballage och inspekterar produkterna noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

För att ärendet ska kunna handläggas på bästa sätt, så ber vi att du behåller produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning så sker leverans av ny vara, avhjälpande av fel eller prisavdrag.

ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär att när du köper en vara på postorder, eller via telefon, TV-shop eller Internet, så har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar köpet och skickar tillbaka en produkt, så betalar vi tillbaka hela beloppet inom 10 dagar inklusive eventuell fraktkostnad för leverans till dig. Du betalar själv kostnad för returfrakt till vårt lager.

Produkter inköpta efter den 15 november har ångerrätt fram till den 31 december så man kan byta julklappar som inte blev rätt.

Ångrad produkt ska returneras i oförändrat och oanvänt skick och ligga i originalförpackning med tillhörande emballage. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men du får inte använda den. 

För att returnera en order ska du kontakta vår kundtjänst för att få ett returnummer. Du når oss på telefon +46 8 449 25 72 eller via e-post info@betterhockey.se

Returer skickas väl emballerade i ytterkartong till:

Better Hockey
c/o
Orio Logistics
Flättnaleden 1
611 45 Nyköping

Bifoga uppgifter om ditt namn, ordernummer, returnummer och orsak till retur.

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

För paket som inte hämtas så betalar du fraktkostnad till dig och returfrakt till oss.

HANDLA TRYGGT

Hos oss kan du handla tryggt och säkert! Vi har förbundit oss att följa en rad krav som gör oss till ett säkert företag att handla av. Bland annat ställs krav på att vi ska vara tydliga med vår identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi.

Vi har kreditvärderingsbetyg AAA av Bisnode, något som bara 0,9 % av alla företag i Sverige har. Detta innebär att vi är en ytterst pålitlig affärspartner med god finansiell stabilitet.

Vårt 3D Secure System gör att du alltid kan känna dig säker när du handlar av Better Hockey. Våra betaltjänster är certifierade enligt kort-industrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), vilket ger högsta möjliga säkerhet vid kortbetalningar.

PERSONUPPGIFTER

Vi hanterar lagrade personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Vi registrerar inte dina personuppgifter och lämnar inte dina personuppgifter vidare till tredje part, förutom till de samarbetspartners vi använder för säker betalning och till vår logistikpartner Orio AB som behöver dem för att kunna leverera din order.

Vi sparar personlig information som namn, e-postadress, telefonnummer och företagsnamn. Din personliga information kommer att användas i syfte att administrera och leverera din beställning och via utskick informera dig om sådant som kan vara av intresse. I dessa utskick finns möjlighet att avregistrera sig från kommande utskick. 

Du kan när som helst begära tillgång till, ändra eller radera dina personliga uppgifter hos oss. Kontakta oss via e-post info@betterhockey.se eller via telefon +46 8 449 25 72.

Dina uppgifter är alltid skyddade i en kontrollerad och säker miljö och din personliga information kommer inte att säljas vidare av oss till en tredje part.

Den betalningsinformation vi samlar in avser kreditkortsnummer och faktureringsinformation med hjälp av tredjeparts PCI-kompatibla tjänsteleverantörer. Dessa tjänsteleverantörer har inte tillåtelse att lagra, behålla eller använda information som du tillhandahåller utom för det enda syftet att hantera kreditkortsköp för den betällning du gjort hos oss.

Vid eventuella ändringar i vår sekretesspolicy publiceras alltid den senaste versionen på denna sida. Nuvarande version uppdaterades 2018-05-22.

GARANTI OCH REKLAMATIONSRÄTT

Vi säljer produkter med ett års garanti. Garantin omfattar inte felanvändning av produkt eller felinställd produkt. Det gäller även de fall där vi inte kan hitta något fel på produkten, eller då du själv har orsakat skadan. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har inte heller någon reklamationsrätt, utöver sin garantirätt från leverantören.

För att reklamera en vara ska du informera oss via telefon till +46 8 449 25 72, eller via e-post till info@betterhockey.se. Vid godkänd reklamation ersätts du för eventuella kostnader. Reklamationer ska skickas med tjänsten ”Företagspaket”, eftersom vi inte har möjlighet att hämta paket hos ombud. Returer skickas väl emballerade i ytterkartong till:

Better Hockey
c/o
Orio Logistics
Flättnaleden 1
611 45 Nyköping

Bifoga uppgifter om ditt namn, ordernummer, orsak till retur och kontonummer för att vi ska kunna betala tillbaks pengarna.

TVIST

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.