KÖPVILLKOR

Som kund hos Better Hockey Sweden godkänner du följande Köpvillkor:

MOMS

I alla produkter som vi säljer inom EU ingår moms med 25 %.

ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit din beställning så skickar vi omgående en orderbekräftelse via e-post med information om beställningen. Vi uppmanar dig att kontrollera din orderbekräftelse så allt stämmer. Är något oklart så uppmanar vi dig att omgående kontakta oss. Denna orderbekräftelse gäller som kvitto.

LEVERANSER

Vi skickar alla beställningar med DHL, PostNord och UPS.

Din order levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar om varan finns i lager. Om du beställt flera varor, och någon av dem inte finns i lager, så skickas hela din order när samtliga varor finns i lager.

Under Black Friday och inför jul kan leveranstiden vara något längre, så vi uppmanar dig att lägga din beställning i god tid.

VARUBREV

Mindre paket skickas som varubrev med PostNord och delas ut i din brevlåda. Du får då ett SMS om att en sändning är på väg till dig. Om paketet inte går ned i din brevlåda så skickas paketet till närmaste ombud, som består av 2000 oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige. Ombuden har oftast öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger. Du får ett SMS med sändningsnummer när paketet finns på ditt utlämningsställe. Ta med detta sändningsnummer och din legitimation när du hämtar ditt paket.

HÄMTAS HOS OMBUD

Skickas med DHL eller PostNord till närmaste ombud, där du själv hämtar ut din beställning. Du får ett SMS med sändningsnummer när paketet finns på utlämningsstället. Ta med detta sändningsnummer och din legitimation. Ombuden består av 2000 oberoende små butiker eller stora kedjor i Sverige och de har oftast öppet från tidig morgon till sen kväll och på helger. 

HEMLEVERANS

Din beställning skickas hem till dig med UPS, DHL eller PostNord.

LEVERANS TILL NORGE

Vi levererar sändningar till Norge med UPS och du får dina varor hemkörda till din bostad inom 1-3 arbetsdagar.

Mindre paket med ett varuvärde under 300 SEK skickas som varubrev med PostNord och du betalar ingen tull och moms på de varorna.

När du väljer Norge som land i kassan så visas alla priser utan EU-moms på 25%. UPS skickar en faktura till dig på norsk moms plus 165 NOK i utläggsersättning. Denna faktura avser inte fraktkostnad.

LEVERANSFÖRSENING

Du har alltid rätt att häva köpet vid leveransförsening. Vi uppmanar dig att häva köpet via e-post eller brev, så att både du och vi får dokumentation på att du har hävt ditt köp.

TRANSPORTSKADOR

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst. Anmälan ska ske via e-post till info@betterhockey.se eller via telefon till +46 8 449 25 72. Vi rekommenderar att du anmäler en eventuell transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet och därefter kontaktar vår kundtjänst.

Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter att du märkt, eller borde ha märkt, felet. Det är därför viktigt att du tar av emballage och inspekterar produkterna noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.

Det är viktigt att du behåller produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning så sker leverans av ny vara, avhjälpande av fel eller prisavdrag.

ÅNGERRÄTT

Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan. Om du ångrar köpet och skickar tillbaka en produkt, så betalar vi tillbaka hela beloppet inom 10 dagar inklusive eventuell fraktkostnad för leverans till dig. Du betalar själv kostnad för returfrakt till vårt lager.

Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. För att en full återbetalning ska kunna genomföras ska varan vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning, samtliga etiketter ska sitta kvar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men du får inte använda den. 

Produkter inköpta efter den 15 november har ångerrätt fram till den 31 december så du kan byta julklappar som inte blev rätt.

För att returnera en order ska du kontakta vår kundtjänst för att få ett returnummer. Du når oss på telefon +46 8 449 25 72 eller via e-post info@betterhockey.se

Returer skickas väl emballerade i ytterkartong till:

Better Hockey
c/o Orio Logistics
Flättnaleden 1
611 45 Nyköping
Sverige

Bifoga uppgifter om ditt namn, ordernummer, returnummer och orsak till retur.

PAKET SOM INTE HÄMTAS UT

För paket som inte hämtas så betalar du fraktkostnad till dig och returfrakt till oss.

BETALNING

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning. Denna betallösning kallas för Klarna Checkout.

Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan tas vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. En kreditupplysning som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. 

Efter du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ, men du kan fritt välja andra alternativ såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas användarvillkor. Genom att klicka på "Slutför köp" godkänner du Better Hockeys köpvillkor. 

Vid frågor kring Klarnas betalningsalternativ, ta kontakt med Klarnas kundtjänst på tel. +46 8 120 120 10. 

KLARNA FAKTURABETALNING

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betalningstid - alltid 14 dagar utan fakturaavgift
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt Hemförsäljningslagen
    • Ladda ner dina fakturor från Klarna

Kreditupplysning kan göras av Klarna i samband med att kunden väljer att betala mot faktura eller delbetalning. Upplysningen är en så kallad mikroupplysning som inte påverkar kundens kreditvärdighet.

Klarna tar ut påminnelseavgift för ej betald faktura i Sverige på 60 SEK om beloppet är över 100 SEK, annars 29 SEK. Inkassoavgift på utebliven fakturabetalning är 180 SEK.

KLARNA DELBETALNING

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. 

    • Få alltid hem varan innan du betalar
    • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    • En aviavgift på 29 kr, oavsett antalet köp
    • Ladda ner era fakturor från Klarna
    • Du kan när som helst betala hela beloppet

Vid ett köp på 10000 kr med Klarna Kontos basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,9%, vilket motsvarar en effektiv ränta på 29,22%. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer då per post. 

KORTBETALNING

Du kan betala med Visa, MasterCard och American Express och vårt 3D Secure System gör att du alltid kan känna dig trygg när du handlar av Better Hockey. Våra betaltjänster är certifierade enligt kort-industrins nya skärpta säkerhetskrav PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard), vilket ger högsta möjliga säkerhet vid kortbetalningar.

DIREKTBETALNING VIA INTERNETBANK

Du slussas automatiskt vidare till din Internetbank (Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank), där du verifierar dig med mobilt BankID eller bankdosa. Pengarna dras sedan direkt från ditt bankkonto i samband med ditt godkännande av transaktionen.

PERSONUPPGIFTER

Vi hanterar lagrade personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Vi registrerar inte dina personuppgifter och lämnar inte dina personuppgifter vidare till tredje part, förutom till de samarbetspartners vi använder för säker betalning och till vår logistikpartner Orio AB som behöver dem för att kunna leverera din order.

Vi sparar personlig information som namn, e-postadress, telefonnummer och företagsnamn. Din personliga information kommer att användas i syfte att administrera och leverera din beställning och via utskick informera dig om sådant som kan vara av intresse. I dessa utskick finns möjlighet att avregistrera sig från kommande utskick. 

Du kan när som helst begära tillgång till, ändra eller radera dina personliga uppgifter hos oss. Kontakta oss via e-post info@betterhockey.se eller via telefon +46 8 449 25 72.

Dina uppgifter är alltid skyddade i en kontrollerad och säker miljö och din personliga information kommer inte att säljas vidare av oss till en tredje part.

Den betalningsinformation vi samlar in avser kreditkortsnummer och faktureringsinformation med hjälp av tredjeparts PCI-kompatibla tjänsteleverantörer. Dessa tjänsteleverantörer har inte tillåtelse att lagra, behålla eller använda information som du tillhandahåller utom för det enda syftet att hantera kreditkortsköp för den betällning du gjort hos oss.

Vid eventuella ändringar i vår sekretesspolicy publiceras alltid den senaste versionen på denna sida. Nuvarande version uppdaterades 2018-05-22.

GARANTI

Vi säljer produkter med ett års garanti. Garantin omfattar inte felanvändning av produkt eller felinställd produkt. Det gäller även de fall där vi inte kan hitta något fel på produkten, eller då du själv har orsakat skadan. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

REKLAMATIONSRÄTT

För att reklamera en produkt ska du kontakta vår kundtjänst för att få ett returnummer och en returfraktseden. Du når oss på telefon +46 8 449 25 72 eller via e-post info@betterhockey.se

Vid godkänd reklamation ersätts du för varans värde och eventuella fraktkostnader. Reklamationer skickas väl emballerade i ytterkartong till:

Better Hockey
c/o Orio Logistics
Flättnaleden 1
611 45 Nyköping
Sverige

Bifoga uppgifter om ditt namn, ordernummer, returnummer, orsak till reklamation och kontonummer för att vi ska kunna betala tillbaks pengarna.

TVIST

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist.